arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۰۹ تير ۱۴۰۳

اکسیوس: آمریکا در حال کار بر روی یک فرمول جدید آتش بس است / اگر حماس با  متن جدید ارائه شده توسط واشنگتن موافقت کند، دستیابی به توافق را ممکن خواهد کرد

اکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال کار بر روی فرمول جدیدی برای آتش بس در غزه است. اکسیوس به نقل از یک منبع دیگر نوشت که اگر حماس با  متن جدید ارائه شده توسط آمریکا موافقت کند، دستیابی به توافق را ممکن خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: اکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال کار بر روی فرمول جدیدی برای آتش بس در غزه است.
 
اکسیوس به نقل از یک منبع مرتبط با مذاکرات آتش بس گزارش داد که آمریکا خیلی سخت در حال کار بر روی یک فرمول است که رسیدن به یک توافق را ممکن می‌کند.
 
 اکسیوس به نقل از یک منبع دیگر نوشت که اگر حماس با  متن جدید ارائه شده توسط آمریکا موافقت کند، دستیابی به توافق را ممکن خواهد کرد.
 
سه منبع آگاه به اکسیوس گفتند که دولت بایدن در روزهای اخیر شیوه بیان جدیدی را برای بخش‌هایی از توافق آزادی اسرا و آتش‌بس بین اسرائیل و حماس ارائه کرده است تا شکاف‌ها بین آنها را پر کند و به توافق شکل گیرد.
 
این سه منبع گفتند: تلاشی که ایالات متحده به همراه میانجی‌های قطری و مصری انجام می‌دهد بر ماده 8 این پیشنهاد متمرکز است.
 
بر اساس این گزارش، این بخش از توافق مربوط به مذاکراتی است که قرار است در جریان اجرای مرحله اول توافق بین اسرائیل و حماس آغاز شود تا شرایط مرحله دوم توافق که شامل رسیدن به "آرامش پایدار" در غزه است، فراهم شود. 
 
افراد آگاه مدعی هستند که حماس می‌خواهد این مذاکرات فقط بر تعداد و هویت اسیران فلسطینی متمرکز شود که در ازای هر اسیر مرد یا سرباز اسرائیلی زنده در غزه، از زندان‌های اسرائیل آزاد می‌شوند.
 
این گزارش می‌افزاید که از سوی دیگر، اسرائیل می‌خواهد در این مذاکرات توانایی طرح موضوع غیرنظامی‌‌کردن غزه و سایر مسائل را داشته باشد.
 
این منابع گفتند که مقامات آمریکایی پیش نویس پیشنهاد جدیدی را برای ماده 8 توافق به منظور پر کردن شکاف بین اسرائیل و حماس تهیه کرده و قطر و مصر را تحت فشار قرار دادند تا حماس را برای پذیرش پیشنهاد جدید تحت فشار قرار دهند.
نظرات بینندگان